Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.11.2010 15:02 - Какво каза Алексей Петров пред Поля Томова
Автор: bgsever Категория: Новини   
Прочетен: 2345 Коментари: 1 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
/интервю/

Брой 39                                                  

12 - 18 ноември 2010 г.

 

 

image ЗАЩО ПОКАНИХМЕ ...

 

 

 

 

 

Алексей Петров

 

 

Нароченият за глава на "Октопод"-а е една от най-популярните и противоречиви фигури на прехода. Миналата неделя Петров покани в дома си плевенски журналисти като жест към Иванка Славчева, която публично се обяви в негова защита, докато той бе в ареста. Да присъстват на срещата имаха възможност представители на всички плевенски медии, както и кореспондентите на централните средства за масова информация.

 

У нас съществува постоталитарен модел за унищожаване на хора

 

Алексей Петров е роден на 23 април 1962 г. в ловешкото село Градежница. 14-годишен постъпва в средното сержантско училище за милиционери в Пазарджик. От 1981 г. е в Специализирания отряд за борба с тероризма, известен като "Червените барети". През 1992 г. е негов командир, когато го напуска. След това се занимава с охранителен и застрахователен бизнес. Бил е треньор на националния отбор по карате.

От 2001 г. е кадрови офицер в Националната служба за сигурност. Служител в сформираната по времето на правителството на Сергей Станишев Държавна агенция за национална сигурност. Напуска я през 2009 г. след смяната на властта.

Алексей Петров е доктор по икономика и доцент в УНСС и Пловдивския университет. Изпълнителен директор на Съюза за стопанска инициатива, президент на Българската федерация по карате.

На 10 февруари т. г. Петров бе арестуван показно с обвинение, че е ръководел престъпна група. След осеммесечен престой в ареста съдът промени мярката му в домашен арест.

Интервю на Поля ТОМОВА

- Г-н Петров, имате ли опасения за физическото си оцеляване?

- Мога да потвърдя, че по време на престоя ми в ареста се получи един сериозен сигнал, свързан с евентуално осъществяване на физическо насилие върху мен, но в крайна сметка още се проверява от компетентите органи и затова нека го оставим за по-нататък.

- Били ли сте в делегация на Георги Първанов в Китай по времето, когато той е бил председател на БСП?

- Кратко и ясно - никога не съм бил с Георги Първанов в Китай. Не желая да отговарям на въпроси на хора, които трябва да легитимирам сега, които трябва да получат препитание в момента и които обикновено се появяват, когато има някакви кризи и те заработват някакви доходи.

- Финансирала ли е компанията "Лев корпорация" ГЕРБ?

- И пряко, и косвено - да. Ако имате предвид гаранцията (за изграждането на система за сигурност и видеонаблюдение в столичното метро - б. а.), аз мога да отговоря. Столична община нямаше как да я осигури. Бях помолен да я осигуря, след това се породи необходимостта общината да гарантира по някакъв начин пред "Лев корпорация". Оказа се, че това е невъзможно не само по финансови причини, а липсваше правна форма. И се наложи кметът Бойко Борисов да провери надежността на чуждестранния партьор, като посети Брюксел. Това беше направено, върна се от Брюксел и каза - да, тази сделка е реална. Не са оформени документи между "Лев корпорация" и общината, но в крайна сметка сумата от 1 млн. евро е преведена в ДСК като гаранция пред Фонда за инвестиция в тази система за сигурност в метрото.

Проектът не се осъществи, но по-късно се оказа, че в крайна сметка парите ги няма.

- Ще ни кажете ли как е достигнал до вас докладът, който дадохте на премиера Борисов и заради който бяхте наречен лоялен гражданин? Дали по този начин не сте направили опит да си купите индулгенция от новата власт?

- Няма нищо странно в това. Няма да коментирам точно как съм го получил, защото не е приключило разследването по случая. На този доклад просто имаше гриф, от който ставаше ясно, че е до премиера и просто реших, че е най-удачно да му го предам лично - след като имам лична комуникация, защо да не го направя. Съдържането излезе в интернет...

- Част от него...

- Да, аз имам своето обяснение защо не е целият доклад, включително съм го споделил и пред парламентарната комисия за контрол на ДАНС. Защото по този начин се скриват последните страници, на които се вижда кой го е изготвил.

- Кой го е изготвил?

- Нека да приключи разследването и ще разберете. Ако се обърнете към г-н Костов, той ще ви каже - аз съм посочил името на човека, който го е изготвил, за който имам съмнения, че има отношение за изтичане на информация от ДАНС...

- Имало ли е върху вас политически натиск, например да предадете Сергей Станишев?

- Да. Опитите за политически шантаж са функция на политическия ми арест.

- А има ли какво да кажете за Станишев?

- Да, има какво да кажа, но ще си го спестя сега. И може би като го кажа, някой ще попита - защо не го сподели с компетентните органи? Ами защото много неща съм казвал пред компетентните органи и няма никакъв резултат. Още по времето, когато бях в ДАНС, пред военна прокуратура изразих съмнения откъде и чрез кого изтича информация към сайта "Опасните". Когато отидох в комисията по контрол на ДАНС, илюстрирах модела, посочих имена... Нямаше никаква реакция.

- РЗС ваш проект ли е и вие ли давате документите, които Яне Янев прави публично достояние?

- Това е едно от най-несериозните политически твърдения на десетилетието. Никога по никакъв повод не съм имал нито политически покровители, нито послушници, и никога не съм разбирал политиката по този начин. Доколкото става дума за документи, някак си тази мълва възникна по повод на делото на г-жа Мургина. Тогава Яне Янев излезе от кабинета на Роман Василев и съобщи информацията. По-късно странно защо ми я приписват на мен. Аз не съм участвал в събития, при които да съм предоставял на когото и да е информация, включително и на Яне Янев.

- Ще влезете ли в битката за президент и как?

- Винаги бих се включил в състезание, което си струва. Обичам да се състезавам, но всичко е въпрос на ниво. Бих се включил, ако премиера Борисов се включи, защото такова състезание си заслужава.

- Ще кажете ли някога истината за прехода?

- Едва ли има някой, който може да каже цялата истина за този неуреден преход, криминализиран по много причини, или за някакъв митичен център, който го управлява.

- Имате ли конфликт с Ахмед Доган?

- Конфликт нямам, защото нямам контакт с г-н Доган. Отказал съм да разговарям с него на тема политика.

- Малтретирали ли сте плевенския бизнесмен Георги Цветанов, както той твърдеше?

- Не съм взривявал никого, не съм убивал никого. Нямам намерение да го правя, нито да заплашвам някого. Имам само един единствен интерес - процесът по възможност най-бързо да приключи, да се изясни истината и тя да стигне до вас и обществото.

- Бяхте ли вие малтретиран в ареста?

- Да. Пуснал съм жалба до ВСС и главния прокурор. До момента никой не се е обърнал към мен да ме попита за какво става дума.

- Ще кажете ли истината за срещата на бившия министър на вътрешните работи Румен Петков и братя Галеви?

- Тази среща е регламентирана по всички правила, тя трябваше да се проведе не с г-н Петков, с друг човек - ген. Илиев, тогава главен секретар на МВР. Промяна в обстоятелствата в последния момент наложиха да я проведе министърът. Смятам, че срещата трябваше да бъде направена. Това съм го посочил в рапорта си за резултата от тази среща.

- Какво мислите за проекта на президента Първанов?

- Подкрепям всяка инициатива, която е свързана с гражданското общество, но аз персонално отношение към този проект нямам.

- Защо ви се случи всичко това?

- Нека да изясним първо нещо - аз никога не съм бил агент на прикритие, аз съм бил офицер на оперативно внедряване. После това няма нищо общо с ареста ми. Това е политическа поръчка, а целта е да бъда отсранен от политиката, защото някой си е мислел, че аз имам сериозни намерения в политиката. Аз не съм имал такова намерение. Капак на всичко беше изявлението на г-н Костов към съдията, който не разбирал, че с решението си ме пускал в политиката. Това изявление е достойно само за съда в Брюксел.

- Защо ви нарекоха "Октопод"?

- Според мен г-н Цветанов прави асоциация с това, че аз мога да правя няколко неща едновременно по най-добрия начин. Никаква друга връзка не мога да намеря, защото след осем месеца в ареста се разбра, че покровители нямам, организирана престъпна група също... Аз не мога да повярвам, че в България могат да събират "доказателства" по такъв начин.

- Как?

- С много натиск, заплахи, както и с обещания, включително и с огромни суми пари. В България съществува постоталитарен модел за унищожаване на хора. Този модел е доста ефективна система. Един от нейните елементи е работата по мотивиране на негативно отношение на посолствата към определен човек, другият елемент е дискредитиране в обществото чрез медиите. В България има определена група хора, несменяеми от десетилетие, които дават информация на посолствата. Тази група определя кой ще прави бизнес, кой политика...

- Какви са тези хора?

- Едно формирование, което е и около служби, и извън тях. Този модел възниква по времето на управлението на г-н Костов. Аз му го казах лично и смятам, че това е една от причините да не мога да прочета протокола от комисията. Много се надявам някой ден да мога да видя дали този протокол е коректно направен. Защото аз съм посочил там имена, конкретни случаи... И с най-голяма сила същият този модел беше приложен към мен. Става дума дори за промяна на биографията на хора...

- Защо не се разгледа вашето предложение за намаляване на лихвите? Може би то засяга тази група хора, които ходят да дават информации по посолствата?

- Не, засяга по-голяма група хора, които всъщност са истинският Октопод. Това са хора, които наистина са задушавали прехода, икономиката и преди, и сега. Хора, които са непреходни. Бях си нарисувал Октопода в ареста и някой от моите съкилийници може да ви каже имената. Засега аз ще ги спестя. А групата, която дава информация на посолствата, е част, може би едно от пипалата. Става дума за бивши и настоящи служители от службите, които работят заедно и при това определят каква политика да има в България. И ако някой трябва да носи отговорността за криминализирания преход, това са тези хора.


Материалът е от днешния, брой 300 на BG Север.
 

 


Тагове:   Какво,   каза,


Гласувай:
12



1. pachangel - Ако Алексей Петров влезе в политиката.
18.11.2010 01:15
Това ще бъде единствения българин в политиката мислещ за България.При една програма която включва затварянето на устата на Уорлик той ще стане президент.На народа омръзна да го управлява един посланник и един пожарникар позьор затова Алексей Петров ще бъде нашия Путин.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bgsever
Категория: Новини
Прочетен: 3483017
Постинги: 710
Коментари: 2533
Гласове: 7847
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930