Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2011 17:00 - 70 - годишен дава ЧЕЗ на съд
Автор: bgsever Категория: Новини   
Прочетен: 1704 Коментари: 0 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Поля ТОМОВА

70-годишният Владимир Николов от гр. Левски дава на съд ЧЕЗ. Човекът е пенсионер, но има и собствен сервиз за ремонт на телевизори. Сблъсъкът с ЧЕЗ е именно заради таблото, което отчита еленергията в сервиза. Историята започва през лятото. "На 27 юни, както работя в сервиза, гледам, че няколко човека са се накачили на таблото и правят измерване. Отидох да ги попитам и те ми казаха, че таблото било разпечатано, пломбата също, не личали някакви инициали и започнаха да пишат протокол", разказва Владимир Николов. Той се подписал под протокола и два месеца по-късно получил уведомително писмо, че дължи на ЧЕЗ 486, 51 лв. за консумирана еленергия. Владимир Николов обаче отказва да плати тези пари, тъй като твърди, че не е консумирал тази енергия. "Виждате, таблото е извън моя дом, нито мога да го пазя, нито пък имам някакъв достъп до него. Единствено имам достъп до външната част, откъдето си гледам цифрите, но не мога да разпечатам пломбата, нито да трия инициали или да правя нещо друго. За мен това си е чист рекет и аз нямам гаранции, че ако сега платя, те пак няма да дойдат и да ми разбутат таблото, и пак да кажат, че дължа някакви пари", твърди човекът. Владимир Николов заяви, че преди проверката и след проверката на таблото консумацията му нито се е увеличила, нито се е намалила. Средно той плаща около 30 - 40 лв. месечно. "Тази разлика просто няма как да я изразходя. Тук има едни телевизори, които са от 30 - 40 вата, парното ми е на твърдо

гориво, едни лампи дето светят и това е. Във фактурите гледам, че те са ми отчели от 1 до 27 юни 152 лв., което е 665 киловата, аз за цялата година нямам толкова", споделя телевизионният техник. Човекът недоумява защо трябва да бъде санкциониран, когато таблото е собственост на ЧЕЗ. "Нека да докажат, че аз съм причинил тези повреди. Дадоха ми някакво изследване, от което нищо не разбрах. Затова сега съм си наел адвокат и ще ги съдя. Ако пък ме изключат, ще им заведа дело за нанесени материални щети и загуби", категоричен е Николов. В писмо на ЧЕЗ се казва, че при проверка служители на дружеството са констатирали деформирани пломби на таблото на сервиза и прилежно са упоменати всички деформации и механични повреди. От дружеството отбелязват, че констативният протокол е подписан без забележки от Владимир Николов. Това е една от най-грубите грешки, която правят потребителите в такива случаи, заяви Анита Георгиева от Независимия съюз на потребителите. За последната година при тях е имало два подобни случая. "При юридическите лица обаче е много скъсен срокът от засичането на електромера до плащането на фактурата. Т. е., ако от 1 до 30 октомври ЧЕЗ засича консумирана енергия на юридическо лице, от 1 до 10 ноември трябва да бъде получена фактурата и да се знае каква е сумата. Такъв е и периодът на плащане - научавайки сумата, веднага трябва да я платиш, защото в нея пише, че срокът на изключване е от 10-и до 14-и", казва Анита Георгиева, според която не е възможно тези близо 500 лв. да са се натрупали за месеци. Освен това никъде в общите условия на договора с ЧЕЗ не е записано, че потребители трябва да опазват електромерите, които все пак са собственост на монополиста. "Когато някой иска да съхрани собствеността си, той плаща на определена фирма за охрана. Аз поне не зная досега от ЧЕЗ да са реализирали някакъв вариант за плащане, така че потребителите да опазват имуществото им - в случая външните табла", твърдят от съюза.

Затова съветът им към Владимир Николов е действително да съди ЧЕЗ, нещо, което той самият е решил да предприеме след случая.

 

Материалът е от новия брой на BG Север.




Гласувай:
6



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bgsever
Категория: Новини
Прочетен: 3473330
Постинги: 710
Коментари: 2533
Гласове: 7846
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031