Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.10.2011 12:37 - Найден Зеленогорски няма морал да бъде градоначалник на Плевен
Автор: bgsever Категория: Новини   
Прочетен: 1705 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Красимир Македонски:

 

Найден Зеленогорски няма морал да бъде градоначалник на Плевен

 

Управлението на общината се нуждае от промяна, смята бившият зам.-кмет

 

imageКрасимир Македонски в периода 1999 - 2002 г. бе зам.-кмет на Найден Зеленогорски, отговарящ за регионалното развитие, търговията и икономиката. Напусна след внесена оставка в общинския съвет (тогава това бе органът, който избираше и освобождаваше зам.-кметовете, а не както е сега - това да решава еднолично градоначалникът - б. р.). След поредица от гласувания местният парламент не искаше да го освободи, настоявайки да изложи мотивите си защо не иска да работи със Зеленогорски. В крайна сметка оставката на Македонски бе приета, той напусна Плевен и вече девет години потъна в мълчание.

"BG Север" през този период е правил многократни опити да даде трибуна на Красимир Македонски да каже причините за оттеглянето му от поста на зам.-кмет, но той винаги е отказвал. Сега прие да направи това ексклузивно изявление за нашия вестник.

 

Причините за оставката ми са изразени в моята молба за освобождаване, която ако беше огласена в пълния й текст, г-н Зеленогорски вероятно нямаше да бъде кмет, но аз на сесията реших да спестя значителна част от тях, тъй като не желаех да бъда използван политически от другите партии.

Без да влизам в подробности, основните ми мотиви бяха:

1. Работата на кмета преди всичко бе в неговата политическа партия СДС, в нейното местно и централно управление през работно време, за което данъкоплатците му заплащат възнаграждение. Той използваше общинския материален и кадрови ресурс за партийна работа. Същевременно обезличаваше ръководството на общината, където вместо авторитетни, обществено разпознаваеми и уважавани личности се уреждаха безлични и финансово зависими лица, кланящи се единствено на Зеленогорски, от когото зависеше тяхното препитание. Ако се направи статистика, ще се види, че всички "активисти" на СДС са на заплата или в общински фирми, или във фирми, спечелили дългосрочни обществени поръчки от общината, или пък са общински съветници вече 8 - 12 години.

2. Нежеланието на кмета да работим със съответните министерства и ведомства за привличане на средства за стратегическо устойчиво развитие на общината (възстановяване и поддържане на инфраструктурата, изграждане на регионално депо за преработка на битови отпадъци, възстановяване на историческите обекти, създаване на екип, в т. ч. зам.-кмет, и подготовка за изготвяне на проекти за европейско финансиране по различните програми).

Позицията на кмета беше, че няма да ходи да се моли по министерствата за пари. Моето разбиране е, че това е едно от основните ни задължения и бях принуден да моля областните управители да ме представят в министерства и ведомства, за което съм им благодарен.

Затова и до днес община Плевен е с нищожни привлечени средства от програми и друго външно финансиране.

Аз считах, че това, което сме направили за първите две години, наистина е успех, но то е в областта на благоустрояването и че градинките и детските площадки, които направихме, не са достатъчни, че те няма да нахранят хората и не само това са нашите задължения. Г-н Зеленогорски заяви, че градинките му стигат. Активно работейки с общинските фирми, постигнахме ръст в приходите, печалбата, ръст в заетостта и средната работна заплата, с което се създадоха условия за устойчиво тяхно развитие. Но за съжаление сега са пред фалит.

Развитието на общината е в пълната реализация на стратегията за устойчиво развитие, за което не чувам да се говори и да се отчита изпълнението им.

 

 

image

 

Според Македонски екскурзиите на кмета в чужбина са били абсолютно безсмислени, колаж "BG Север"

 

3. Не бях съгласен и с така нареченото побратимяване (екскурзии) с региони от целия свят. Общината плаща на поканените, те на нас и екскурзии колкото искаш, резултат няма, бюджетът плаща. Сигурно няма континент, където да не е подписала общината със сродни общини договор за сътрудничество, от които няма никаква полза за бизнеса или поне за обучение на общинската ни администрация. Многократни бяха и сега са посещенията на кмета и придружаващите го до Брюксел. Аз съм прагматик човек и от всичко търся резултат - такъв нямаше и сега няма поради липса на подготовка и проучване защо отива делегацията, какви конкретни цели преследва, каква полза от това ще има местният бизнес, има ли той интерес към този регион и тази община. Бизнесмените ходеха също като екскурзианти, само за да могат да пообщуват повече с кмета за евентуална договорка да чистят града, да вземат някоя автобусна линия, да получат общинска поръчка за ремонти и т. н.

4. Нежеланието на кмета да работим с бизнеса, с браншовите организации и особено в индустриалните зони. Организирах среща с ръководителите на всички промишлени предприятия. Целта на срещата беше да се запознаем, да видим кой управлява, какви са проблемите с транспорта и инфраструктурата, както и да ги включим в почистване на прилежащите терени към заводите, подходите към тях, спирките за обществения транспорт, зимното почистване. Минути след началото на срещата разбрах от един от управителите, че г-н Зеленогорски си е заминал. На другия ден попитах защо и получих отговор, че там са били само комунисти.

Баща ми е с 14-годишна политическа присъда и е лежал 9 години в затвора в Стара Загора, но какво значение има това, когато си се заел и декларирал, че си кмет на целия град? Нима тези управители, членуващи в друга политическа партия, различна от твоята, не бива да общуват с кмета, трябва ли проблемите на техните работници да не бъдат чути и решавани?

Но нека спрем да се занимаваме с миналото, а да оценим настоящето и възможностите за бъдещо развитие.

Та защо е необходимо ново управление? Категорично е мнението ми, че е необходимо ново управление на гр. Плевен и че този управленски състав заедно с кмета е изчерпал своя ресурс.

Илюзията за успешни кметове за периода 2003 - 2011 г. може да бъде само за част от избирателите, защото развитието на градовете се дължеше в много от общините благодарение на икономическия бум и хаотичното изграждане и създаване на активи, преди всичко в областта на търговията и обслужването, които започват вече да не носят приходи и да закриват своята дейност. Това се случи и щеше да се случи независимо от това кметовете искаха или не.

Затова следва да се оценява работата на кмета и общинската администрация по това какви инвестиции са привлечени и какво е направено извън това, което направиха сами частните инвеститори, в това число неразумни инвестиции, за което общинската администрация можеше да помогне да не се случи. Какво е развитието в областта на производството? Повишиха ли се доходите на населението, повиши ли се средната работна заплата, увеличиха ли се работните места?

За Плевен оценката и резултатите за този период са трагични. Гражданите ако не го разберат сега, ще го разберат след като изтече следващият мандат, но ще бъде късно, ако не си изберат подходящия кмет.

Няма привлечени средства по програми за инфраструктура, възстановяване и поддържане на исторически обекти, създаване на условия и развитие на туристическия поток. Плевен има 24 населени места, където поминъкът е селско стопанство, няма подкрепа и помощ от общината за местния бизнес и неговите представители да кандидатстват и печелят програми в областта на селското стопанство - животновъдство, зеленчукопроизводство, овощарство, пчеларство и т. н. Ако направите справка, ще видите, че Плевенската община е на последните

места по спечелени програми за европейско финансиране във всички възможни области. Това е резултат от липсата на работа със земеделците, с бизнеса, с браншовите организации. Кметът да каже колко пъти е посетил за последния си мандат тези населени места и се е срещнал с хората и тези, от които зависи те да имат работа - министерства и други държавни институции.

В електронния сайт на общината има раздел подадени проекти, но няма нищо за реализирани такива - просто защото за осем години, когато другите общини усвояваха десетки милиони по проекти с европейско финансиране, Плевен няма нито един.

Зам-кметовете станаха 5, което по същество е търговия за сметка на бюджета - подкрепяш ме, давам ти зам.-кметско място. Представям си колко ще са в следващия мандат, ако бъде избран, след като се кандидатира от името на друга партия.

Злоупотребява се с процента на безработица, като се има предвид само областният град, без да се отчита, че живеещите в Плевен в трудоспособна възраст остават все по-малко, а се увеличават пенсионерите.

Чия е отговорността за емигриралите и напусналите Плевен, търсейки работа в други градове из България и зад граница?

Защо всички общински фирми са пред фалит? Когато работех в общината, планирахме да правим Общински холдинг, за да се самофинансират, защото бяха издигнати на ниво печалбите им да надвишават кредитите, които търсят за финансиране на развитието си. Защо в предния си мандат кметът изтъква като голяма заслуга, че общинската фирма "Автобусни превози" е закупила автобуси и се развива, а сега е фалирала?

Защо приходите от паркингите едва покриват разходите?

Така е, когато назначаваш некомпетентни хора и ги правиш членове на партията си.

Но това са активи, закупени с парите на данъкоплатците, и вместо да са с най-висока ефективност, общинските фирми са пред фалит.

Когато кметът идва на работа след обяд в понеделник и си заминава за София всеки петък преди обяд, когато почти всяка седмица си в столицата за провеждане на партийни мероприятия в централата, когато си по екскурзии по света за сметка на данъкоплатеца,

когато си готов да се кандидатираш за кмет от друга партия, само и само да си такъв, и то когато си лидер в партия емблема на прехода, то няма как с такъв морал, или по-точно липса на морал, да бъдеш отново кмет.

Бъдещото развитие на която и да е община е в разработването и изпълнението на стратегията за устойчиво развитие на общината и активна работа и реализиране на програми за привличане на европейски и държавни средства във всички области на икономиката, като оказваш пълно съдействие и помощ на бизнеса да се развива успешно.

След като това не си направил за последните осем години, да го обещаваш за в бъдеще е популизъм.

Аз моля кмета да каже пред гражданите за кои програми е кандидатствал и при кои министри от правителството е бил? За последните осем години не е бил при нито един министър, в нито едно министерство. Срещал се е случайно с тях, като партиен лидер на СДС, само по политически въпроси. Още когато аз бях в общината, казваше: аз няма да ходя да им се моля. Но нали затова искаш да си кмет, как ще привлечеш допълнително средства, ако не работиш с държавните и обществените институции?

За него е достатъчно да си лидер в партията, защото ако не си кмет, ще си сред първите в листата за депутати. Затова и общината се е превърнала в партийна централа на местното СДС, което се е обезличило като политическа партия. И дали през работното си време работиш за общината или за партията си, за тях е все едно. Само че това е приравняване на партията с времето, когато БКП беше конституционно управляваща.

Избирателите от община Плевен следва да изберат този кандидат за кмет, който обещае, че ще защитава техните интереси пред всички институции в името на закона, просперитета и развитието. Който изведе общината в първите десет, усвоили най-много средства от европейските фондове. Който помага на бизнеса също да се нареди в десетката на усвоилите европейски фондове по различните програми и отрасли на икономиката. Който не счита за унижение да защитава програмите си пред министерства и агенции. Който няма да се оправдава, че правителството не е от неговата партия.

Записа Ани ПАВЛОВА


Вестник "BG Север"

 





Гласувай:
1
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bgsever
Категория: Новини
Прочетен: 2742308
Постинги: 699
Коментари: 2532
Гласове: 7765
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Юли, 2018  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031