2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Агресия и училище
Ловеч
Момичета се бият за момче
Мира ГАНЧЕВА
Две момичета в Професионалната гимназия по ветеринарна медицина в Ловеч се сбили за свой съученик, съобщи шефът на местното РПУ Красимир Калев. Девойките се обвинявали взаимно коя е по-близка до въпросния младеж. Накрая точка на спора сложил силово по-големият брат на едното момиче. Случаи на детско насилие има и в други ловешки училища, призна Калев. Като цяло обаче до полицията достигали малко сигнали, защото и родители, и педагози целели да се запази доброто име на школото, в повечето случаи смятано за елитно. Според униформените един от основните фактори, провокиращи агресията, е семейството. Родителите не подстрекават децата си към насилие, но не ги и спират. Нередки са и случаите на прекалили с алкохол и дрога малолетни и непълнолетни. Друг доста важен фактор в тази насока са и компютърните игри. Около 90% от тях се базират изцяло на насилието.
Отклоненията от обичайното, считано за нормално поведение на децата в пубертетна възраст, може да са в две насоки, обясняват психолози. Едни деца стават прекалено затворени в себе си, склонни към уединение, четене на книги, рисуване и някакви свои игри. Те не са много общителни, трудно се включват в общи колективни игри и забавления. Тези младежи са саможиви, но безопасни за обществото. Другият тип деца са буйни, свръхинициативни, желаещи да налагат своето мнение и да командват, нетърпящи противоречие, често арогантни и агресивни, стигащи до хулигански прояви. Децата от този тип често излизат от контрол не само в семейството, но и в училище, и в обществото, склонни са към антисоциални прояви и насилие, могат да стигнат и до бягство от дома. В основата на тези прояви най-често стоят нездравите отношения между родителите.
ВРАЦА
Насилието между тийнейджъри е вече мода
Цветана АТАНАСОВА
Насилието между деца и върху деца, насилието във всичките му форми е нещо страшно за обществото и то трябва да се пресече с общи усилия на родители, учители, правителствени и неправителствени организации, твърди Илиана Големанова, началник на отдел "Закрила на детето" във Враца. Според нея насилието между ученици, и дори заснето от самите тях, като че ли се превръща в мода и сочи тенденция към увеличаване. В много случаи спорове между деца се решават с бой, с гавра и унижение, смята Големанова.
Два случая съвсем отскоро обаче поставят въпроса доколко защитени са учениците в училище. На 13 ноември около 9,30 ч. в двора на професионалната гимназия по механотехника "Антон Иванов" 16-годишен ученик е пребит от неизвестен младеж. Вследствие на побоя е потърсил медицинска помощ със счупен нос и травми по лицето. Той е сигнализирал в полицията и след оперативно-издирвателни действия се установява, че побойникът е 19-годишният Андон Андонов, криминално проявен. При разпита той сам признал, че се пали лесно и е пребил момчето, понеже му се сторило, че му се подиграва. Преди години Андон е бил свидетел на семейна трагедия и вследствие на нея е психически неустойчив, обясниха от полицията.Това е втори случай в това училище, след като преди месец в корирода се сбиха ученици и имаше пострадали. Въпроси като - как е проникнал криминално проявен в училищния двор при положение, че има охрана, защо е допуснато да се намеси в спор, който не го засяга, какво е искал той от ученика, важат и за друг, не по-малко тревожен инцидент, станал на 17 октомври в 11,50 ч. в учебния комплекс до Професионалната гимназия по търговия и ресторантьорство. Там двама младежи на 19 и 25 г. се опитвали насила и със заплахи да продадат на ученици наркотици.
Велико Търново
Петокласник изби зъб на връстничка
Кремена КРУМОВА
Последният случай на "сблъсък" между ученици в старата столица става само преди няколко дни. Мини екшънът се разиграл в ОУ "Св. Патриарх Евтимий". V "а" клас имат час по рисуване на тема "Не на агресията". Докато госпожата събирала рисунките, Миро поискал някой да му изпука ръцете. Неговата съученичка Анабел се навела над него, той я хванал за китките и съзнателно или не я прегърнал през кръста, в резултат на което тя се озовала на земята. Анабел паднала на лицето си и счупила предното си зъбче.
Преди инцидента Миро писал по дъската, че е за агресията. В резултат на постъпката му е преместен в друго училище, преди година се опитал да души друго момиченце, спомнят си в школото.
Това в никакъв случай не е побой, категорични са директорът на училището Христо Димов, учителите и майката на Анабел. "Не е имало обида, предумишленост. Но в този момент най-удачно е да се цитира като агресия", казва Офелия Иванова, педагогически съветник в училището. Съучениците на Анабел и Миро не са изплашени от случилото се. Разказват спокойно за инцидента. "Ние се чуваме с нея, виждаме се за домашните, смеем се, казва, че я боли само главата", разказва близка приятелка на Анабел.
Родителите на пострадалата петокласничка са решили да съдят семейството на Миро за телесна повреда. Тепърва ще уточняват каква сума да предявят, за да покрие разходите им по лечението на детето. Според майката на Анабел - Елка Александрова, е имало удар в главата, защото дъщеря й се оплаквала от силно главоболие. След преглед от невролог е установено, че момичето е получило леко сътресение на мозъка. "Вероятно е било на майтап, но Анабел не е очаквала момчето да я преметне и да се озове на земята. Не е побой според мен", казва още Елка. И потвърждава, че майката на Миро се е обаждала да се интересува за състоянието на петокласничката.
Материалът е от архива на BG Север
Кармен Електра рекламира бельо!
Вижте снимки на ексцентрична мода за луд...
25.06.2010 11:49
ценностите на морала.На първо място е родителското тяло и след това идват държавните институции.Все даваме за пример американците, но те през дългите години на демокрация са дошли до самата истина, че трябва да има ограничения за подрастващите, но и занимания-спортни и други за да се овладее напиращата енергия от пубертета.Особено за някои прояви ,излизащи от линията на поведение, да се използва и трудово възпитание.