2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. mt46
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Прочетен: 1662 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 02.05.2010 10:52
Поля ТОМОВА
Абсурдна битка срещу монополиста БТК е повел плевенчанинът Цветан Киринов. Месеци наред човекът пише жалба след жалба до институциите, за да отстоява правата си на потребител. Оказва се обаче, че тази задача е доста тежка. В битката на гражданите срещу монопола почти в 90 на сто от случаите печелят монополистите. В случая Цветан Киринов вече се е отказал от услугите на БТК и сигурно не е единственият. Той няма възможност да води съдебни битки с дружеството, но е решен да направи всичко необходимо, за да се реши проблемът му.
Цветан Киринов е абонат на БТК от 2002 г. Плаща за телефон 20 - 30 лв. месечно, сметките му стигат най-много до 40 лв. През май 2007 г. пише молба за смяна на телефонния си номер - от 69 01 14 на 69 21 46. Въпреки това фактурите, които Цветан получава, са на стария номер. Той сигнализира за това в центровете на БТК, откъдето му отговарят, че клиентският номер си остава и устройството отчита правилно, да не се притеснява. Явно обаче плевенчанинът има за какво да се тревожи. И тази тревога добива плътност, когато той получава фактура през март, която отчита периода от 01.03 до 31.03.2008 г. Де факто обаче във фактурата е отчетен и минал период - от първи юни 2007 г. В разпечатката са изписани множество номера, сред които и напълно непознати за клиента - от села Голяма Желязна, Славовица и други, както и номера на закрити телефони в с. Новачене. Дължимата според фактурата сума е близо 3 000 (три хиляди!) лв. "За абсурдния и импровизиран характер на детайлизираната разпечатка говори и полученото писмо от ЕОС Матрикс ООД - София, упълномощен представител на БТК АД за просрочени задължения, според което датата е 28.02.2008 г., като към този момент не е същестувало такова задължение, а именно 2 945 лв. По-малко сума, с около 200 лева, е фактурирана от 04.04.2008 г. или повече от месец след това в размер на 2 791 лв. и 93 ст.", пише в една от жалбите си Киринов. Още повече, че в същото време според фактура, издадена от БТК, на 04.03.2008 г., той си е платил за телефон 13,80 лв. Ако предположим, че е имало неплатени сметки, защо телефонът не е бил прекъсван за този период, логично пита Цветан Киринов. И още: "Във фактурите за периода 01.06.2007 г. до 01.03.2008 г. е изписан телефон 69 01 14", пише още в жалбата на Киринов. През това време според него този телефон е неактивен, а от ноемри 2007 г. е предоставен на друг абонат. Издадените фактури с огромната сума не съответстват и на договора на клиента с БТК за ежемесечно отчитане и заплащане на дължимите суми. Монополистът е сгрешил и тарифния план, който клиентът е пожелал и според който е сключен договорът.
При вида на фактурата, според която дължи близо 3 000 лв. за телефон, Цветан Киримов едва не получил удар. Човекът веднага написал жалба до Центъра за обслужване на клиенти. Получил отговор, че сумата е такава и това се изяснило от направена от монополиста проверка. Киринов обаче не се отказва и пише нова жалба, този път до централното управление на БТК. Оттам изведнъж признават, че има грешка и опрощават близо 1 000 лв. от сметката. Останалото обаче Киринов е длъжен да заплати, като от БТК му предлагат схема за разсрочено плащане - 30 месеца по 70 лв. Плевенчанинът отказва това споразумение и продължава да търси правата си, тъй като просто не е изговорил тези пари. Следващата му жалба е до Комисията за регулация на съобщенията (КРС). Оттам му отговарят, че трябва да плати сумата и след това, ако иска, да търси правата си в съда. Киринов се обръща към Комисията за защита на потребителя в Плевен. Оттук първо отказали да приемат жалбата му, тъй като КРС бил органът, който има правомощията да извършва подобен тип проверки. След това обаче жалбата на Цветан Киринов е приета, но от 08.06.2008 г. по нея няма никакво движение. В жалбите си човекът е приложил всички фактури и документи, които притежава. Написал е и мнението си за това, на което е подложен. "Смятам, че служители на БТК умишлено са добавили телефонни разговори към детайлизирана разпечатка за телефонно потребление за минал период - от 01.06.2007 г. до 31.03.2008 г., с което аз да поема имуществено задължение към тях. Ако аз действително съм провел всички тези разговори, защо и на какво основание в писмо от 07.07.2008 г. ми е намалено задължението с една трета от размера? Налага ми се психически тормоз чрез ЕОС Матрикс ООД, София, представител на БТК АД за просрочени взимания, което е недопустимо", пише Киринов. Той твърди, че доказателство за грешката на БТК е намаляването на размера на сумата. Ако не могат да вземат от мен 3 000 лв., слизат на 2 000 и така, заключава препатилият човек. В резултат на всичко това Цветан Киринов се отказва от "услугите" на БТК заради "некоректно отчитане". Молбата му е уважена и телефонният пост е закрит.
В отговор на запитване от БТК потвърдиха, че телефонен пост №69 01 14 е бил открит на 06.04.2007 г., а през юни с. г. е направена смяна на телефонния номер на 69 21 46. "За периода от 01.06.2007 г. до 31.03.2008 г., жалбоподателят е сменял три пъти абонаментния си план, както следва: от 01.06.2007 г. до 31.08. 2007 г. е ползвал БТК "Минимум", от 01.09.2007 г. до 30. 11.2007 г. - БТК "У дома 50" и от 01.12.2007 г. до 31.03.2008 г. - пак БТК "Минимум". Поради късно прехвърляне от стария на новия номер в системата на БТК г-н Киринов е получавал сметки, които са съдържали информация само за месечния абонамент, без изговореното потребление. Поради тази причина през месец март 2008 г. г-н Киринов е получил фактура за дължими суми към БТК, която е била в размер на 2 791,93 лв. В сумата е включено цялото потребление от момента, в който е сменен номерът на телефонния пост", се казва в становището на БТК. От там заявяват още, че в резултат на извършени проверки и предвид възникналото затруднение за потребителя в БТК е взето решение да се извърши преизчисление на формираните задължения и на потребителя да се опрости сумата от 999,91 лв., с включен ДДС, като това представлявало компенсация за ненавременното отразяване на реализирания от Киринов трафик в телефонната му сметка.
материалът е от архива на BG север
кипът на вестник "BG Север" търси издател или генерален спонсор! За контакти: bg_sever@abv.bg; 0887 200 910 - Иван Дачев