Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2010 10:51 - Монополистът БТК иска 3 000 лева от клиент за измислени разговори
Автор: bgsever Категория: Новини   
Прочетен: 1662 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 02.05.2010 10:52


Телекомът почти признава грешката си, намалявайки част от сумата

 

image

Поля ТОМОВА

Абсурдна битка срещу монополиста БТК е повел плевенчанинът Цветан Киринов. Месеци наред човекът пише жалба след жалба до институциите, за да отстоява правата си на потребител. Оказва се обаче, че тази задача е доста тежка. В битката на гражданите срещу монопола почти в 90 на сто от случаите печелят монополистите. В случая Цветан Киринов вече се е отказал от услугите на БТК и сигурно не е единственият. Той няма възможност да води съдебни битки с дружеството, но е решен да направи всичко необходимо, за да се реши проблемът му.

Цветан Киринов е абонат на БТК от 2002 г. Плаща за телефон 20 - 30 лв. месечно, сметките му стигат най-много до 40 лв. През май 2007 г. пише молба за смяна на телефонния си номер - от 69 01 14 на 69 21 46. Въпреки това фактурите, които Цветан получава, са на стария номер. Той сигнализира за това в центровете на БТК, откъдето му отговарят, че клиентският номер си остава и устройството отчита правилно, да не се притеснява. Явно обаче плевенчанинът има за какво да се тревожи. И тази тревога добива плътност, когато той получава фактура през март, която отчита периода от 01.03 до 31.03.2008 г. Де факто обаче във фактурата е отчетен и минал период - от първи юни 2007 г. В разпечатката са изписани множество номера, сред които и напълно непознати за клиента - от села Голяма Желязна, Славовица и други, както и номера на закрити телефони в с. Новачене. Дължимата според фактурата сума е близо 3 000 (три хиляди!) лв. "За абсурдния и импровизиран характер на детайлизираната разпечатка говори и полученото писмо от ЕОС Матрикс ООД - София, упълномощен представител на БТК АД за просрочени задължения, според което датата е 28.02.2008 г., като към този момент не е същестувало такова задължение, а именно 2 945 лв. По-малко сума, с около 200 лева, е фактурирана от 04.04.2008 г. или повече от месец след това в размер на 2 791 лв. и 93 ст.", пише в една от жалбите си Киринов. Още повече, че в същото време според фактура, издадена от БТК, на 04.03.2008 г., той си е платил за телефон 13,80 лв. Ако предположим, че е имало неплатени сметки, защо телефонът не е бил прекъсван за този период, логично пита Цветан Киринов. И още: "Във фактурите за периода 01.06.2007 г. до 01.03.2008 г. е изписан телефон 69 01 14", пише още в жалбата на Киринов. През това време според него този телефон е неактивен, а от ноемри 2007 г. е предоставен на друг абонат. Издадените фактури с огромната сума не съответстват и на договора на клиента с БТК за ежемесечно отчитане и заплащане на дължимите суми. Монополистът е сгрешил и тарифния план, който клиентът е пожелал и според който е сключен договорът.

При вида на фактурата, според която дължи близо 3 000 лв. за телефон, Цветан Киримов едва не получил удар. Човекът веднага написал жалба до Центъра за обслужване на клиенти. Получил отговор, че сумата е такава и това се изяснило от направена от монополиста проверка. Киринов обаче не се отказва и пише нова жалба, този път до централното управление на БТК. Оттам изведнъж признават, че има грешка и опрощават близо 1 000 лв. от сметката. Останалото обаче Киринов е длъжен да заплати, като от БТК му предлагат схема за разсрочено плащане - 30 месеца по 70 лв. Плевенчанинът отказва това споразумение и продължава да търси правата си, тъй като просто не е изговорил тези пари. Следващата му жалба е до Комисията за регулация на съобщенията (КРС). Оттам му отговарят, че трябва да плати сумата и след това, ако иска, да търси правата си в съда. Киринов се обръща към Комисията за защита на потребителя в Плевен. Оттук първо отказали да приемат жалбата му, тъй като КРС бил органът, който има правомощията да извършва подобен тип проверки. След това обаче жалбата на Цветан Киринов е приета, но от 08.06.2008 г. по нея няма никакво движение. В жалбите си човекът е приложил всички фактури и документи, които притежава. Написал е и мнението си за това, на което е подложен. "Смятам, че служители на БТК умишлено са добавили телефонни разговори към детайлизирана разпечатка за телефонно потребление за минал период - от 01.06.2007 г. до 31.03.2008 г., с което аз да поема имуществено задължение към тях. Ако аз действително съм провел всички тези разговори, защо и на какво основание в писмо от 07.07.2008 г. ми е намалено задължението с една трета от размера? Налага ми се психически тормоз чрез ЕОС Матрикс ООД, София, представител на БТК АД за просрочени взимания, което е недопустимо", пише Киринов. Той твърди, че доказателство за грешката на БТК е намаляването на размера на сумата. Ако не могат да вземат от мен 3 000 лв., слизат на 2 000 и така, заключава препатилият човек. В резултат на всичко това Цветан Киринов се отказва от "услугите" на БТК заради "некоректно отчитане". Молбата му е уважена и телефонният пост е закрит.

В отговор на запитване от БТК потвърдиха, че телефонен пост №69 01 14 е бил открит на 06.04.2007 г., а през юни с. г. е направена смяна на телефонния номер на 69 21 46. "За периода от 01.06.2007 г. до 31.03.2008 г., жалбоподателят е сменял три пъти абонаментния си план, както следва: от 01.06.2007 г. до 31.08. 2007 г. е ползвал БТК "Минимум", от 01.09.2007 г. до 30. 11.2007 г. - БТК "У дома 50" и от 01.12.2007 г. до 31.03.2008 г. - пак БТК "Минимум". Поради късно прехвърляне от стария на новия номер в системата на БТК г-н Киринов е получавал сметки, които са съдържали информация само за месечния абонамент, без изговореното потребление. Поради тази причина през месец март 2008 г. г-н Киринов е получил фактура за дължими суми към БТК, която е била в размер на 2 791,93 лв. В сумата е включено цялото потребление от момента, в който е сменен номерът на телефонния пост", се казва в становището на БТК. От там заявяват още, че в резултат на извършени проверки и предвид възникналото затруднение за потребителя в БТК е взето решение да се извърши преизчисление на формираните задължения и на потребителя да се опрости сумата от 999,91 лв., с включен ДДС, като това представлявало компенсация за ненавременното отразяване на реализирания от Киринов трафик в телефонната му сметка.


материалът е от архива на BG север


кипът на вестник "BG Север" търси издател или генерален спонсор! За контакти: bg_sever@abv.bg; 0887 200 910 - Иван Дачев



Тагове:   БТК,   клиент,   монополистът,


Гласувай:
3



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bgsever
Категория: Новини
Прочетен: 3483088
Постинги: 710
Коментари: 2533
Гласове: 7847
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930